Wizyta wyjątkowego gościa z Niemiec
05.03.2025r. Naszą szkołę odwiedził wyjątkowy gość z Niemiec. Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję porozmawiać z osobą, która nie zna języka polskiego. Było to duże wyzwanie, ale jednocześnie świetna okazja do sprawdzenia swoich umiejętności językowych.
To spotkanie pokazało, jak ważna jest komunikacja, otwartość oraz kreatywne podejście do języka. Nasi uczniowie poradzili sobie znakomicie, zdając sobie sprawę, że nauka języków obcych naprawdę się opłaca!
Dziękujemy naszemu gościowi za inspirujące spotkanie.
Organizator spotkania: Iwona Doruch (nauczycielka j. niemieckiego)
> >
Już niedługo (12.04.2025) 10 uczniów z naszej szkoły będzie mieć mozliwosc uczestnictwa w polsko-niemieckim projekcie zatytułowanym „Unser Körper, unsere Emotionen” (nasze ciało, nasze emocje) w Poczdamie.
Projekt ten umożliwi naszym uczniom zgłębienie tematu dotyczącego związku między ciałem a emocjami, myślami oraz tożsamością. W ramach działań organizowane będą warsztaty, dyskusje i różnorodne zajęcia, które nie tylko rozwijają kreatywność i umiejętności interpersonalne, ale także pozwalają na bezpośrednią wymianę doświadczeń z rówieśnikami z Niemiec.
Dzięki tej współpracy uczestnicy projektu poszerza swoje horyzonty kulturowe oraz będą uczyć się budowy mostów porozumienia międzykulturowego. Organizacja po stronie polskiej zajmie się Iwoną Doruch: nauczycielka j. niemieckiego przy współpracy z Dyrekcją Szkoły.
Na kółku niemieckiego z okazji Walentynek uczniowie klasy 7b nagrali zabawny filmik pełen miłosnych wyznań.
W krótkich scenkach nie zabrakło zwrotów takich jak: „ Ich liebe dich“ czy du bist mein Schatz i oczywiście mnóstwa śmiechu. Kreatywność i dobra zabawa w języku niemieckim – oto przepis na udane Walentynki.
Kreatywne podejście do stereotypów językowych – projekt uczniów z kółka języka niemieckiego
Język niemiecki często kojarzy się z twardym i surowym brzmieniem, podczas gdy języki romańskie, takie jak francuski, hiszpański czy włoski, uchodzą za łagodne i melodyjne. Uczniowie naszego kółka języka niemieckiego postanowili przełamać te stereotypy, tworząc filmik, w którym niemieckie słowa brzmią zaskakująco miękko i delikatnie, a wyrazy z innych języków – wręcz przeciwnie, stanowczo i twardo.
W projekcie niemieckie wyrazy zostały zaprezentowane z niezwykłą lekkością, udowadniając, że ten język może być równie melodyjny jak jego romańscy sąsiedzi. Z kolei słowa z francuskiego czy hiszpańskiego przedstawiono w sposób bardziej stanowczy, co tworzy interesujący kontrast i skłania do refleksji nad naszymi językowymi uprzedzeniami.
Zapraszamy do obejrzenia tego innowacyjnego filmiku – to nie tylko zabawny eksperyment, ale i wartościowa lekcja pokazująca, że brzmienie języka w dużej mierze zależy od naszej interpretacji i sposobu artykulacji.
Podsumowanie działalności koła języka niemieckiego
Podczas zajęć koła języka niemieckiego uczniowie poznawali kulturę i tradycje krajów niemieckojęzycznych. Realizowaliśmy kreatywne projekty, takie jak nagrywanie filmików i tworzenie prac plastycznych związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Zorganizowaliśmy również wystawę kartek świątecznych przygotowanych przez uczestników
Dzięki tym działaniom uczniowie rozwijali swoje umiejętności językowe i odkrywali bogactwo niemieckiej kultury w praktyczny sposób.
Na zajęciach kółka języka niemieckiego uczniowie klasy 7b rozwijają swoje umiejętności językowe poprzez praktyczne i kreatywne zadania. Tematem obecnego projektu jest nagranie krótkiego filmiku o świętach. W trakcie zajęć omówiliśmy podstawowe słownictwo związane z Bożym Narodzeniem, takie jak „Weihnachten”(Boże Narodzenie),
„Tannenbaum”(choinka) czy „Geschenke”(prezenty).
Uczniowie pracują w grupach, tworząc scenariusze i dialogi w języku niemieckim, co pozwala im na praktyczne wykorzystanie poznanych zwrotów. Celem projektu jest nie tylko nauka języka, ale także rozwijanie umiejętności współpracy i twórczego myślenia.
Gotowy filmik będzie podsumowaniem ich pracy oraz okazją do zaprezentowania efektów na forum klasy lub szkoły.